21 apr. 2017

Det vita monstret

Min telefon är sönder... lite lätt jobbigt eftersom även kameran lagt av. Ni som känner mig fattar hur jobbigt det är :) Igår säkerhetskopierade jag och ska skicka in den idag. Då hittade jag massa texter och bilder från när jag var överviktig. Oj oj vilken resa jag gjort. Man glömmer fort och jag fattar det fortfarande inte själv. Men bilderna är bra att ha. Jag tyckte jag var fin och vältränad och det var jag också men med ett farligt högt BMI och ont överallt.

Vikten nästan halverad eller nånstans mellan 1/3-1/2 får räkna på det och återkomma med det och med bilder ...

För ca 3 år sedan skrev jag så här:

I dag väljer jag att vara utan socker! Efter en julafton med en massa sött och gott. För att inte tala om dagarna innan. Jag är uppe på farligt högt BMI och mår dåligt av min vikt. Ont i knän och höfter och alltid trött efter att varje dag frossa i godis och andra sötsaker.....

Men nu ä det slut jag ska bli fri från det vita monstret SOCKER som gjort mig till ett stort vitt dallrigt monster.

Återkommer med längd och vikt och BMI efter vägning på mitt Wii fit plus.

Tränings kort på gym med pass är inköpt och jag vet ju HUR man gör. Men likt en alkoholist suger det efter socker just nu. På bordet framför mig står en öppnad Alladin ask, en påse blandat godis och en ask med after eight. Men jag ska låta bli!!

Hur?
Jag utesluter ALLA livsmedel som innehåller socker och snabba kolhydrater och ska försöka vara stenhård. 
När man ska bli av med sockerberoendet är det en fördel att ta någon månad då man avgiftar sig och äter helt sockerfritt och låter bli alla snabba kolhydrater och livsmedel som sätter igång sötsuget.
Jag ska låta bli socker, godis, läsk, sötsaker, chips, flingor, bröd, ris, potatis, pasta, musli, torkad frukt, honung, frukt, halvfabrikat och alltid läsa innehållsförteckningen på allt...
Livsmedel jag ska äta mycket av är: ägg, kyckling, lax, naturella nötter, naturell yoghurt, kvarg, keso, bär, rågknäckebröd, ösötat rågbröd, morötter, sallad. 
Men framför allt I DAG VÄLJER JAG ATT VARA SOCKERFRI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar