12 aug. 2016

Vanlig men kall och blöt

I går var en vanlig onsdag i alla fall för mig som jobbar. Jag och mina kollegor kom på den goda idén att gå till biblioteket med de 8 barn (3-5 år) vi har på förskolan denna veckan. Det ör nyrenoverat och så fint!

Det var lite kallt igår... (Hörde någonstans att tisdagen var den kallaste augustidagen på 114 år. Globaluppvärmning vad hände?) Det var runt 10 grader när vi skulle gå vid 9:30. Men inget regn. Inte förrän vi gått halvvägs - då vräkte det ner - som från en vattenslang på tvären. Oj så blöta vi blev i skorna och in på bara kroppen. Men barnen var glada och vi läste många böcker på den tjocka mjuka gröna mattan.

 

Vi kom hem med flera ryggsäckar med böcker och vi fortsatte läsa hela eftermiddagen.

När jag slutade kom mina pojkar och mötte mig vi skulle bowla men hamnade på bio istället. Ghostbusters :) oj vad vi skrattade. Inte riktigt min typ av film - men rolig. 

Efter bion blev det "köpemiddag" Sushi till mig och MAX till pojkarna. Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar