20 aug. 2016

Underbar och rolig!

I tisdag var jag och kollegorna på en fantastiskt bra, rolig och framförallt viktig föreläsning! Den handlade om livet, kollegor och framförallt om vår arbetsmiljö.

Jag antecknande ner en mall som jag kommer använda för att inte lägga energi på onödigheter.

ACCEPTERA eller PÅVERKA

Kan du lösa problemet?

1. JA Gör det då?!
2. NEJ Då har du inget problem (gå vidare!)

Ett annat bra citat:

"Ska jag lysa upp rummet när jag kommer eller när jag går?!?"

Så bra!!! Tänk på det citatet alla gnällande "offerkoftor"

 

Det var Christina Stelli som föreläste. Hon var helt fantastisk och vi skrattade så vi grät.

"Christina Stielli guidar oss bort från grupperingar, gnäll och missnöje på jobbet till en arbetsplats som präglas av motivation, kreativitet och gemenskap. På ett underhållande sätt får hon oss att inse vikten av varje medarbetares ansvar för att få både humör, företag och resultat att blomstra.

Två år i rad, 2014 och 2015, har Christina Stielli blivit utsedd till årets kvinnliga talare. På rekordtid har hon lyckats bli en av Sveriges mest uppskattade talare som har hjälpt tusentals medarbetare och chefer att hitta till mer givande arbetsmiljöer. Med en bred utbildning inom bland annat ekonomi, marknadsföring, projektledning och beteendevetenskap kan hon ta sig an arbetsplatsens utmaningar och möjligheter ur många olika perspektiv och skräddarsy upplägget för just din verksamhet.

Alla espressomaskiner, after work- och bowlingkvällar i världen kan inte skapa en bra miljö på en arbetsplats där missnöjet pyr under ytan, där det bildas grupperingar och pratas bakom ryggen. Christina Stielli tar avstamp i neurovetenskapen när hon beskriver hur mycket vi faktiskt kan påverka både oss själva och varandra en helt vanlig vardag. Hon förklarar varför det är viktigt att varje medarbetare och chef tar sitt ansvar för att skapa goda relationer med kollegor, samarbetspartners och kunder, och vilka resultat det kan leda till.

Under en föreläsning med Christina Stielli får du massor av inspiration, motivation och konkreta verktyg som ökar arbetsglädjen och stärker medarbetarskapet på din arbetsplats. Dessutom får du ett garanterat underhållande inslag under nästa konferens, kick-off eller förändringsarbete!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar