10 aug. 2016

Paus

Så satte jag bloggandet på paus en hel vecka. Det har nog aldrig hänt innan. Livet kom ifatt. Det är mycket som händer i vår vardag just nu.

Droppen var när vi en kväll i förra veckan fick telefonsamtal att Josef skadat sig, på lägret, och att han var på väg till sjukhuset. Hoppat från bryggan och missbedömt avståndet och slagit i bakhuvudet i bryggan. Svimmat av i vattnet och vaknat upp efter några sekunder med vansiniga nacksmärtor.

Att stå utanför akutintaget och vänta på sin Lillson och inte veta hur allvarligt skadad han är var fruktansvärt. Att vänta på CT röntgen av nacke och skalle. Men han hade "bara" en hjärnskakning.

Han har haft ont i nacken sedan dess, men i går var det bättre. I går var han med mig på jobbet eftersom jag hade lång dag och det var lite för länge att vara ensam, när man inte är riktigt bra. Men han är bra nu :) Han var så go mot barnen på jobbet. De är 3-5 år och han blir 10 i höst.

 

Efter jobbet kom min ena dotter hem från Göteborg och vi åt tacos. Hon ska jobba några dagar i Jönköping och ska bo här. På kvällen kom min vän Christina och hennes barn in här. Vi fikade på de sista kanelbullarna och vi pratade semestrar. Trevligt!

Det blev vardag fort. Vid lunch idag har jag jobbat 1,5 vecka efter semestern redan.

2 kommentarer:

  1. Men usch, stackarn!!! Fy vad gräsligt, tur att det inte var nåt "värre"!!

    SvaraRadera
  2. Usch vad otäckt, tur att det slutade bra.
    Jag börjar jobba nästa vecka, njuter av de sista lediga dagarna.

    SvaraRadera