16 aug. 2016

En ny vän

Jag har en ny vän - en ny bekantskap :) sen i slutet på juli. Tove heter hon. Tove Crescent 7 växlad med elmotor. Jag älskar min nya elcykel!! Så smidigt när man bor högst upp ovanför Bymarken, längst upp i stan. Längst upp ovanför  det branta krönet, men med motorn som hjälper till, är det inte jobbigt alls att cykla.

 
 
Ikväll cyklade jag ner till Öster och lämnade bilen på Volvo. Den ska på service i morgon. Jag hade hängt cykeln där bak och cyklade hem. Så fint det var i kväll. Spegelblank låg Munksjön när jag cyklade över bron vid Spira och Vättern låg alldeles stilla och blank.

 

 

I eftermiddags var Josef och jag vid Axamosjön och fikade med Karin. Mysigt, men getingarna var envisa. I går kväll var vi också vid Axamo och hade med middagspicknick dit. Nan får passa på för snart är det väl höst. Vi har många fina sjöar i Jönköping.

 

Middag med sjöutsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar