20 aug. 2016

Bada....

Jag är inte jätteroad av att bada om det inte är riktigt varmt i luften och i vattnet och det brukar det ju inte vara i Sverige. Ändå är jag ganska ofta och badar eftersom barnen tycker det är kul. I helgen har jag hur mycket som helst att göra, men eftersom vi jobbat båda hela veckan och Lillsonen varit själv hemma fick jag ett infall -Rosenlundsbadet!? Ja:)  Vi åkte inte förrän vid tre så det blev ca 2 timmars bad. Innan det hade Lillsonen varit med sin pappa (som hade kiosken mellan 12-17) på minigolfen och de hade spelat ett varv och ätit räkmacka. 

Badet var delvis renoverat och kände fräschare än innan. Vi badade alldeles gratis, ( så det gjorde inget att det inte blev så länge.) Jag hade kommunbandet och Josef biljett från biblioteket. De har delat ut badbiljetter till 10-13 åringar i sommar. 

Det hade satt upp små fina pratbubblor med citat på skåpen i omklädningsrummen :) lite kul faktiskt. När vi skulle hem hade jag råkat tappa Josefs lilla skåpsnyckel så vi fick be en av badvakterna klippa upp låset. Lite retligt. Ännu retligare var Att när de kom med bultsaxen satt nyckeln i låset. Tänkte väl att det var konstigt att jag tappat den ur ett stängt fack. Josef hade glömt den i låset när han skulle hämta handduken när vi skulle fika.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar