23 juli 2016

Så rörande

Härom kvällen var vi på Sommarnatt för kvinnor i restaurangen igen. Vi åt gott och lyssnade Kristin och Frida som vid 18 års ålder fick veta att de hade en tvillingsyster och de började en resa som skulle komma att handla om att lära sig att vara tvilling och att lära känna sin syster igen. De adopterades som ettåringar från Indien till varsin familj utan att veta om varandra.

Jag har enäggstvillingar och det gjorde kanske att jag blev extra berörd. Sen känner jag Kristin också och vet vilken fin tjej och mamma hon är. 

Kvällen berörde och det handlade inte bara om de två utan om utanförskap och att lära sig leva med och tycks om sitt utanförskap. Alla har vi en historia och att våga dela dem med varandra gör livet rikare tror jag.

Min historia är unik och din med. Våga dela den.

Läs mer på SYSTERmin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar