14 juli 2016

Minns ni sången?

Minns ni en 15 åring, Lena,  i Hyllands hörna, som sjöng ”Är det konstigt att man längtar bort nån gång”? 

Jag gjorde det inte men så var jag bara drygt 2 år då. Jag gick och lyssnade för det trevliga sällskapets skull och den goda maten:
 

"Lena Andersson slog igenom med dunder och brak 1971 när hon framträdde i Hylands Hörna endast 15 år gammal med ”Är det konstigt att man längtar bort nån gång”. Hennes första album “Lena, 15” gavs ut på Polar Music. Hon hade 13 hits på Svensktoppen varav flera låg på första plats och  turnerade med ABBA på deras första världsturné runt Europa och Australien.

Lena berättade om dödsångest och panikångest och sitt möte med Gud efter att ha ”flirtat med det ockulta”. På en strand på Mallorca mötte hon Gud och ett inre helande började. 2001 gifte sig Lena med Tobe Hubbard och flyttade till USA. Nu är hon aktuell med ett nytt album Open Your Heart” som hennes man Tobe producerat."

Detta lyssnade jag på igår kväll. Jag vet inte vad jag tyckte.... Hon var väldigt osvensk, har bott i USA många år och är medborgare där. Plötsligt studsade jag och många fler tror jag - hon berättade att hon skulle rösta på Donald Trump  och varför .... Ja vad säger man ...

Jag hade gärna diskuterat politik med henne en stund men hon stod på sen och vi var 100 tals åhörare ....

Maten var god och sällskapet trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar