26 juli 2016

Helt ensam

I går var jag och lämnade Lillsonen och hans bästis i deras stuga i Skummeslöv. Så fint det låg nära havet. Jag blev bjuden på lunch och kaffe. Trevlig. Sen åkte jag längs stranden hem. Gjorde ett stopp vid långa Mellbystrand. Det var bilstrand och det kändes väl så där även om det är smidigt. När jag kom tillbaka hem solade jag hela eftermiddagen och lyssnade färdigt på min ljudbok. 28 grader och vindstilla så det var svettigt.

 
                Frukost

Så märkligt att vara helt själv! Jag har inte varit ensam sedan skolan slutade 12/6. Jag gillar egentligen inte uttrycket egen tid. Har man barn så behöver man först och främst ha tid med dem .... min åsikt. Men egen tid var skönt. Att få dricka en kopp kaffe utan att behöva äta kladdiga, sandiga, Ballerina kex till och framför allt utan att behöva höra långa utläggningar om ljussablar eller få frågor om kryptonits alla färger :)

Det blev sedan bestämt att Josef skulle sova över i stugan, så jag var ensam hela kvällen också. Gick en promenad vid havet. Åkte en runda med bilen och bara va. Så skönt. Orkade inte kontakta någon av de jag känner här, för en fika, utan nöjde mig med ensamhet och tystnad. Funderade mycket på hösten och de projekt som kommer då.

Avslutade min dag med kvällsandakt i kyrkan kl 22 som så många andra dagar. Helt fantastiska 20 min. Det blir den största skillnaden att komma hem - att inte ha den möjligheten varje kväll.

I morse sov jag ända till kl 9:00!! Inte vad jag planerat men så skönt. Nu njuter jag av en perfekt cappuccino och ska ta en morgonrunda.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar