14 juli 2016

Ett liv som skaver


Mitt liv skaver.... I perioder.... Det är lite ibland och mera ibland. Det irriterar och gör ont som ett skavsår på foten i en trång sko. Det är bara jag som kan förändra mitt liv. Det är mitt ansvar även om det är så svårt. Mina beslut påverkar inte bara mig. I bland måste jag sätta mig själv främst för att inte gå under. Ta beslut som sårar och ogillas. Det är svårt.


Min tanke till dig som lever i ett liv som skaver...


Lever du det liv du vill? Eller följer du gamla invanda mönster?


Lycka i livet handlar om eget ansvar. Vi lägger en massa tid på att ha åsikter kring vad andra gör och hur de lever. Men det är viktigt att fundera kring vad man själv vill.


Känn efter i magen och i hjärtat, göra dina egna val och var modig när man du gör dem. 

Du kommer att hitta din glädje och energi, som du kan sprida vidare, om du lever ditt liv som du vill och inte lägger energi på vad andra gör.

1 kommentar:

  1. Liv som skaver ......nääää aldrig .
    Vem orkar bryr sig och fram för allt vem hinner lägga tid på vad andra tycker ? Inte Moi i a f :-)
    Man lever bara en gång och vet inget om morgondagen då gäller det att göra det bästa av det .
    Ha det bäst, skit i normer och andras förväntningar .....å glöm inte det viktigaste ......fuck jante .
    Kram Bittan

    SvaraRadera