24 juli 2016

Besök - jag älskar det

I går kom min härliga kollega Annette på besök. De har stuga i Skumneslöv som inte ligger så långt från Gullbranna. Vi fikade på cappuccino och jordgubbar och pratade pratade pratade. Fyra timmar flög i väg och kändes som en. Vi kunde nog suttit lika länge till :) 6 augusti gifter sig en av våra kollegor och det ska bli så roligt att få dela hennes stora dag. 

 

Jag har en veckas semester kvar och nu längtar jag faktiskt lite till jobbet och alla underbara kollegor jag har. Lite... För det är fantastiskt skönt att vara ledig. Bara ta dagen som den kommer. Frukost, cyckel till stranden och sen får man se. Men att ha det så jämt och inget jobb att gå till. Nej, så skulle jag inte vilja ha det. 

 

Efter besöket grillade jag lunch. Schnitzel med grönsaker och grillad på potatis. Det går på ett kick på gasolgrillen. Sedan cyklade vi till stranden. Vi hade det fantastisk och var kvar ändå till ca kl 19. Josef fick låna en bräda, sup board (stand up paddle board), som han åkte på. Härligt!

 

Vi duschade och åt sedan sen middag i restaurangen, pizza, och en glass efter, lackritspuck. Är det semester så är det.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar