8 maj 2016

Att läsa!

Jag älskar att läsa men det blir mindre antal böcker varje år nu. Varje år sedan minst fem år tillbaka har jag gjort "Bokårslistor" i slutet av året där jag skrivit ner allt jag läst under året. I höger marginalen här på bloggen kan ni se det lilla jag läst i år.

Jag är övertygad om att mitt minskande läsande har med att jag surfar med telefon och iPad i hemma i stället för att läsa.

När jag har semester blir det lite mera läst. Jag föredrar absolut vanliga böcker, alltså i pappersform.Jag läser snabbt och när jag väl läser kan jag läsa ut en bok på en dag.

Jag lyssnar en hel del på ljudbok via Storyrel. Jag har ett obegränsat abonnemang där. Både pojkarna och jag lyssnar. Det blir många, långa mil i bilen fram och tillbaka till västkusten på sommaren och då är ljudbok perfekt. 

Just nu lyssnar jag på: En nästan vanlig man. Den är riktigt bra!


OBS jag är inte sponsrad att skriva det här inlägget - jag skriver det för att jag tycker appen är bra. 

BÖCKER JAG LÄST 2016:
I sanningens namn, Viveca Steen
Min mormor hälsar och säger förlåt, Fredrick Backman
Is och vatten, vatten och is, Majgull Axelsson
Besökaren, Dag Öhrlund

#blogg100





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar