23 feb. 2016

Vår? Och tips i vardagen...

Är det vår? Nej det är snö på marken på Hisingstorp. MEN på våran baksida i lä, där kan man sitta i linne med en kopp cappuccino och sola. Skönt att komma hem medan det det är ljust. Sonen lekte med en kompis på övervåningen och jag satt bara ute och njöt och lyssnade på ljudbok. Att uppskatta vardagen är viktigt. Det är de vanliga dagarna som går som är livet..,


Jag läste en bra sak. Precis som man ställer klockan på morgon för att gå upp, så ska man ställa klockan på kvällen för att varva ned. Sätt larmet på en lämplig tid och efter det är det egentid. Soffa, läsa, duscha eller vad som gör att du får slappna av före läggdags.

Jag tycker det låter väldigt klokt och nyttigt i vardagsstressen.

Vi har så hemma att tonårssonen inte får använda datorn mellan 21-22 på vardagar. Han lägger sig kl 22. Det funkar och han stänger av datorn kl 21. Jag trot jag ska bestämma att jag har mobilfritt sista timmen jag är vaken. Vad tror ni om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar