27 feb. 2016

Kuala Lumpur

Min dotter är ute på sitt livs längsta resa. Hon och hennes barndomsvän Tilia reser runt i Asien. I morgon har de varit borta 4 veckor och de ska vara iväg flera månader till. Som jag saknar henne!

De började med direktflyg från Arlanda till Bangkok och var där ca 5 dagar. Sen fortsatte de till ön koh Samui  i ca 6 dagar sedan ön koh Phagan 4-5 dagar och sen den pyttelilla ön koh Lipe. 

Efter det åkte de vidare till Malaysia med tåg och färja. De var 6 dagar på ön Langkawi och sedan åkte de vidare till huvudstaden i Malaysia Kuala Lumpor. Där är de nu. Om 2 dagar flyger de vidare till Indonesien och Bali. Där ska de vara ca en vecka på surf camp. Efter det vill de till Komodo Island och se Komodo varaner. Jag tror de ska över till Australien sen.

De gör en massa äventyr. Upptäcker tempel, går i djungeln, bestiger berg, matar apor, åker moped runt öar, kramar ormar, åker linbana och går på skybridge. 

Det är så roligt att följa henne på avstånd.
Jag har rest mycket men mest charter. Aldrig har jag åkt runt i månader med en ryggsäck bara. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar