12 feb. 2016

Anmäla??

Jag är så otroligt glad och stolt över min arbetsplats och mina kollegor. Vi gör allt för att möta barnen och föräldrarnas behov, för att vi "älskar" barnen och ser vad de behöver. Alla mina kollegor har ett stort engagemang och ett gott hjärta. Det är fantastiskt att få vara på en sån arbetsplats varje dag. Tacksam för Västra 2! 

Ibland ser vi på film. Vi har sett de hederliga gamla Pippi Långsrump avsnitten på SVT arkiv och en gång såg vi på spöket Laban. Då hade jag en treårig pojke, som blundade, i mitt knä. Vi blir inte anmälda och vi anmäler om barn far illa....på riktigt. Mardrömmar? Av Alfons? Som det skrivits om har en förskola i Malmö stad blivit anmäla för att ett barn fick mardrömmar av Alfons Åberg. Ja kanske det går att få mardrömmar av snälla tecknade Alfons, men anmäla!? 

Hur ska barnen klara sig i livet om de inte ens kan få ha en mardröm som små utan att himmel och jord rivs upp?

Föräldrar, sluta curla!!!!!

Vilka bloggar jag följer kan ni se i högerspalten här på bloggen (i webbversionen). En av dem är Carola mamma till 9 barn och ensamstående. Hon skriver alltid sån rakt och bra:

http://blogg.loppi.se/familjenannorlunda/2016/02/12/jag-blir-fan-morkradd-pa-riktigt/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar