10 jan. 2016

Utförsåkning


I dag åkte Josef och jag till Järabacken för några härliga åk. Det var första gången för säsongen och nu är både Järabacken och Mullsjö alpin öppna. Till Jära tar det drygt 10 min med bil och till Mullsjö ca 30.

Det var bra med snö i backen och inte isigt nånstans. Härligt! Lite väl lång liftkö men inte så konstigt.

Jag hade stora problem innan vi kom iväg eftersom båda pojkarna bytt till större pjäxor och Josef fått Adams skidor ... På grund av det passade inte pjäxor och bindning ihop som tänkt. Jag hade tänkt ta Sofies skidor, som är bättre än mina, men då passade inte mina pjäxor i hennes bindning. Puh magsyran sprutade och jag hade huvudvärk innan vi kom iväg. Mannen ligger med feber/halsont så han kunde inte hjälpa till. Men mina krämpor gick faktiskt över tills vi kom fram :)

Det är ju så skönt att åka - tre underbara timmar ute i friska luften!


Nu återstår bara att fixa skidor som passar till Adams pjäxor och lämna in Sofies skidor och få till det så de passar mina pjäxor. Sen ska vi åka igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar