16 jan. 2016

Kallt och vackert

De senaste dagarna har vi haft mellan 15-20 minusgrader. Det är lite mer än vi är vana vid här i Jönköping. Jag har haft min varma skidbyxor på mig bara jag går utanför dörren, även om jag bara ska till bilen. De är verkligen jättesköna. Skidstrumpor i kängorna, Hestrahandskar och min varma Didriksson jacka så fryser jag inte. Josefs fårskinn ligger på mitt bilsäte :)


Solen har skinit från en blå himmel! Jag har promenerat på min rast och när jag slutat tidigt. Härligt! Man får inte glömma att promenera i dagsljus eller att visats ute o dagsljus överhuvudtaget. Även om jag fått till tre grymma träningspass denna veckan så behöver jag lugna tysta promenader. 

En lugn stund med dagsljus och vacker natur rustar mig för kommande "prövningar". Den rustar mig  för att hantera nuet, även när nuet är "lite mycket"

Glöm inte dagsljuset och det vackra runt omkring oss!



I dag har jag sovit ända till 8:30 utan att vakna. Så skönt! Hoppas solen kommer fram idag med. Lillsonen har sovit hos en kompis. Mannen och sonen som varit sjuka i veckan börjar krya på sig d v s de har inte feber och hostar inte oavbrutet utan bara ibland. Sofie och jag ser på serie tillsammans -The fall.

I går kväll åt vi hemgjord guacamole hamburgare med cheddarost och mjölkchokladpannacotta igen. Det kändes skönt med fredag efter den första hela arbetsveckan i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar