31 jan. 2016

Järabacken


I dag hade mannen tävling hela dagen så pojkarna och jag fick roa oss själva. När Sofie åkt vid 8:30 började jag tvätta och plocka lite. Solen sken så vackert så jag tog pojkarna och åkte till Järabacken. Även om snön smält bort är det fullt med snö i backen. Vi var nästan själva i backen. Kanske 10-20 personer till. Underbart! Vi åkte 3 timmar. Ingen liftkö alls. Billigt är det också!



Halvdag 3 tim: 
Ungdom 120 kr Vuxen 150 kr
Heldag:
Ungdom 150 kr vuxen 200 kr

Båda pojkarna har fått nya skidor och jag har fått "låna@ Sofies. Så lätt det är att åka när man inte släpar på 45 kg övervikt. Jag åkte 3 timmar och har inte ont nånstans :) innan hade jag ont redan på väg upp i liften för första åket.

Tyvärr hände det en olycka i backen - i ett gupp med ett rör. En pojke i Josefs ålder fick hämtas med ambulans. Det såg inte alls bra ut. Nackstabilisator och fullt  av blod i snön. Ett ben som låg i en konstig vinkel. Jag blev lite uppskakad i mammahjärtat och bestämde mig för att köpa ryggskydd till barnen. Pronto. Har sökt på nätet för att se om det står något om hur det gick för pojken men det finns ingenting skrivet in det.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar