8 jan. 2016

Fredags bio


Ja vi går på bio ofta - bara att acceptera. Jag köper billiga biljetter via Jönköpingss kommun eller går gratis på innestående poäng via bioklubben. Nu väntar vi på vårens gratis förhandsvisningar.

Vi började fredagen med att se Den gode Dinosaurien. Hm vad tyckte vi. Lillsonen tyckte att den var lika bra som Snobben. Jag tyckte den var bra - OK - men jag var trött och tyckte den var lång... Hm... det är en väldigt snäll film. Fint animerad och lagom med 3D effekter, men den grep inte tag i mig som många barnfilmer gör. 2,5 av 5 ger jag endast.

"Handlar om den unga dinosaurien Arlo och hans mänskliga vän Pricken som är på vandring genom ett fantastiskt urtidslandskap. Trots sin imponerande storlek är Arlo rädd för det mesta, men med Prickens hjälp får han ny syn på sig själv och tillvaron."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar