7 jan. 2016

Böcker


Ett av mina mål för i år var att läsa mer än förra året. Jag har snart läst ut min andra bok i år Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman. Samma författare som skrev En man som heter Ove som går på bio nu. Att läsa är avkoppling och vila för mig. Mycket bättre avkoppling än att slösurfa på nätet som bara gör mig hjärntrött.

Hur hinner du läsa tänker en del? Jo, mina barn är stora och sysselsätter sig själva till stor del. Det finns ett par timmar att hinna läsa varje kväll om jag inte lägger mig i soffan och ser på TV/slösurfar samtidigt. Jag har bestämt mig: I år ska jag läsa, pyssla och sjunga mer för det gör mig glad. I stället för att hamna i soffhörnet.

Jag är med på en bokutmaning på Instagram som Älmhults bibliotek ordnar #bokutmaning2016 Kul och inspirerande att se vad andra läser.



 (Vill du titta på Instgram? Mizaja är användarnamnet hos mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar