4 nov. 2015

Mat igen...

Jag lagt en hel del matbilder på Instagram de sista veckorna (Mizaja) och gjort en del matinlägg här. Jag har inga som helst ambitioner att skriva en matblogg och att laga mat är inget stort intresse. Jag lagar middag varje dag, för att jag måste... Barnen behöver lagad mat. Men matkassen från Family food har gett mig inspiration och lust att laga mat.

Dels är det mycket ekologiskt men också närproducerat. Som t ex kycklingen från Bjäre  gård där kycklingarna gått fritt och är garanterat fria från penicillin. Det känns bra.
 

I dag åt vi middag sent. Det var så gott. Kycklingfilé med ugnsrostade grönsaker, ris, currysås, salsa (med gurka rödlök äpple) och så falsk tsatsiki. Alla åt med god aptit.



Recept på falsk Tsatziki:
2 dl cream fraiche
2 msk majonnäs 
2-3 pressade vitlöksklyftor 
salt och peppar 

Jag tycker kassen från Family food är prisvärd och det är riktigt fina råvaror. Vi har Barnkassen med fem middagar för fyra personer, som kommer varannan måndag. Men det blir fem portioner av den och ibland en matlåda till mannen också.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar