2 okt. 2015

Tidig fredag - ytligheter som naglar

I dag slutade jag tidigt - riktigt tidigt. Så skönt att göra det varannan fredag. (ja varje måndag 13:30 är också rätt tidigt)

När man slutar tidigt hinner man bädda rent, städa lite, fixa mat till kvällen och göra sig fin. Sånt där ytligt som naglar :)

Jag har ett yrke där jag inte alls behöver ha fina händer men det är så roligt med fina naglar. Ytlig en är jag ;) Korta måste de vara. Jag brukar ha naturella eller med fransk manikyr men idag blev det mer höstaktiga. Bronsfärgat glitter. Jag blev toknöjd.

På Modern Nails träffade jag en tjej jag inte sett på säkert 20 år. Helt galet. Jag försökte räkna efter hur länge sen det var vi var på samma språkresa, men la snabbt ner det, när jag insåg att det kunde var 30 år sedan... Jisses. Men det var kul att prata :) *vinkar* för "hon" läser visst min blogg!




Efter nagelfixet var jag inne hos Guldsmeden. Efter 40 kg viktminskning har jag varit "ogift" ett tag eftersom mina ringar bara flög av och rullade iväg. Nu är det fixat, 3 mm på varje ring är bortskuret. Vet nu hur dyrt det är att förminska ringar!!?? I och för sig har jag väl tjänat in det på all choklad jag inte köpt.

Blankt nyputsade var ringarna och nu känner jag mig gift igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar