22 okt. 2015

Kvalitetstid

Barn som växer upp behöver inte kvalitetetstid med sina föräldrar utan kvantitet. Det är vad jag tror i alla fall! Mycket tid då man inte gör något speciellt. Det skrivs så mycket om upplevelser för barnen och kvalitetstid. Jag tror INTE det är det viktiga!

Nu arbetar vi båda heltid eftersom barnen är "lite" större och faktiskt är vakna ganska många timmar efter vi kommer hem från jobbet. Jag minns en tid när jag vissa dagar fick bara 1-2 timmar med barnen innan de la sig, inte roligt, men det var inte varje dag. När tjejerna var små jobbade jag halvtid och senare 75% och med pojkarna har det växlat. Sedan Josef var ganska liten har jag jobbat heltid. Nu är vi två och det underlättar vardagen och ger mer tid. Jag börjar oftast väldigt tidigt och slutar ganska tidigt. Mannen börjar 9 och slutar 18 så de får alltid en lugn morgon hemma och jag kommer hem på eftermiddagen ganska snart efter de slutar skolan. Tisdagar stänger jag och kommer hem ca 18 men då är mannen ofta ledig (jobbar lördagen).

Men nu skulle jag skriva om kvalitetstid!
Liten tid med mina vuxna barn!

I lördags åkte jag till Göteborg för att träffa mina båda vuxna döttrar. (Jag jag besökte scrapmässan också). Att få krama min vuxna döttrar och prata en stund, äta lite och ta en kaffe på starbuks. Det är kvalitetstid! De har egna liv med jobb/universitetsstudier och inte så mycket tid. Men lite kvalitetstid blev det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar