21 okt. 2015

Färsk kummel i ugn med smör, dill och citron

Denna veckan provar jag family food matkasse. Vi provat barnkassen med fem middagar i. Jag gillar inte att laga mat men jag gör det varje dag, efter jobbet, för att jag måste. Barnen behöver lagad middag och mannen kommer hem 18.30 och det är lite sent. Så jag lagar mat. Planera matlista, handla i förväg och recept är inte min grej eller egentligen är det väl det men tiden räcker inte. I måndags kväll fick jag en kasse hemleverad med fina råvaror och recept. Mycket ekologiskt och närodlat.

Jag har lagat till färsk kummel som jag aldrig gjort innan. Det var hur gott som helst och enkelt. Barnen gillade det med.

Det var gott!

Det jag ska laga i veckan är:

Basilika, vitlök och tomatfyllda biffar med sötpotatis

Potatis och kummel i ugn med smör, dill och citron

Hemmalagad pizza med Kastebrinks senapskål

Fläskmedaljonger med ris och svampsås

Pasta och kyckling med salladsost från Fröset 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar