8 sep. 2015

Planera mera

I går hade min förskola och de andra tre i vår enhet stängt för planeringsdag (en avdelning var öppen för de barn som behövde). Vi hade gemensam information först. Jag blev förvånad över att vi är så många personal i enheten, ca 70 st. Det var roligt att träffa alla. Vi pratade matematiklyftet, 0-24 förskola, föräldramöte, gratis kaffe och arbetstid mm.



Från kl 10:30-16:30 hade vi planering i arbetslaget och jag tycker vi fick mycket gjort.

I går fick varje arbetslag en Ipad! Det tyckte jag som är en riktig teknikgalning var kul. Nu kan vi arbeta med Vklass och med olika appar tillsammans med barnen. Vi kan ta foto med den och göra collage med text direkt i Ipaden tillsammans med barnen. Så kul!

Vi har ju en active board på väggen på min avdelning och den går använda tillsammans den. Spännande!

I går när jag kom hem hade Adam och Sofie gjort middag. Toppen! Sedan hörde vi glassbilen och för andra gången i mitt vuxna liv handlade vi i den. Så klart blev det en glass till efterrätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar