6 sep. 2015

Hektisk men rolig lördag

I går hade Josef och jag en rolig men hektiskt dag. Mannen är iväg och tävlar och Adam och Sofie är hos sin pappa. Först höll jag i två Aquapass på raken på Nordic Wellness. Jobbigt men så roligt! Det blir toppen att ha 2 pass varje lördag denna terminen. (Nästa lördag har jag tagit ledigt för då ska jag till Hjo på PL träff)

Efter min träning åkte jag till idrottshuset och tittade på Josef som spelade innebandy. Sen åkte vi hem och fick i oss lite lunch. Sen var det dags för bad på Råslätt med Singoallamammor. Två roliga timmar badade Josef och hade så roligt eftersom det var några fler äldre killar med. Jag lyckades undvika att behöva bada. Ha ha, jag är verkligen den största badkrukan som finns. Jag var fikaansvarig och dukade fram bröd, smör och pålägg istället.

I går kväll skulle våra 18 hus på denna gatan ha kräftskiva. Regn och blåst gjorde att den skulle ställas in efter som vi sitter ute i ett partytält på vår parkering.... Men min fina vän Christina och hennes sambo var snälla och sa att kräftskivan kunde flytta in till dem. Det var 49 vuxna och barn anmälda. De hade burit undan sofforna i vardagsrummet och så hade folk tagit med bord och stolar. Det var roligt! Kul att prata lite mer med grannarna medan barn i alla åldrar lekte. Josef och jag åt kräftskärtar, romsås, bröd och ost. Jag blev så trött ganska tidigt. Att gå på fest två dagar i rad är jag visst för gammal för, så vi gick hem ganska tidigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar