8 aug. 2015

Vad gör man?

I går efter jobbet var jag alldeles ensam hemma. Sonen och mannen åkte till Göteborg på morgonen och kommer hem lördag kväll. Vad gör man med egen tid? Jag är inte så van....

Jag fixade till kycklingsallad och bjöd min kompis Kamilla på det och ett glas rosevin i solen. Så härligt!


Sedan åkte vi ner till stan och Jönköpingsfesten / Rixfm festivalen. Vi strosade runt och hamnade till slut på den nya krogen El Gordo som drivs av HVspelaren Petrasek. Jättetrevligt ställe vid Munksjöns strand. Helt plötsligt ligger det en massa bra uteställen där och det kändes lite som utomlands.

I morse var jag uppe lika tidigt som vanligt och hoppades på sol. Det var lite molnigt först men sen kom solen. Kamilla och Sara kom upp en sväng och fick fika i det fina vädret.

Nu sitter jag i bikini och tittar på Viaplay och serien Outlander. Så bra! Jag började med boken serien är gjord efter, Främlingen av Diana Gabaldon. Lyssnade på den i Storytel. Ska snart ge mig på bok 2. Rekommenderas!

Om några timmar ska jag till gymmet och träna ihop med Christina. Kul! Kroppen ropar efter träning hur märkligt och töntigt det än låter...

Längtar efter sonen men han har så kul på Liseberg. Tur döttrarna skickar bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar