22 aug. 2015

Sen fredag

Helgen inleddes med att jag jobbade sent och stängde förskolan. Det gjorde ingenting att det blev sent för Josef var hos en kompis, Adam hus en kompis och Sofie jobbade på bageri Rosetten.

När jag åkte hem hälsade jag på pappa på vägen och sen hämtade jag Josef hos kompisen. Vi hann inte mer än komma hem så var han ute med kompisar här hemma. Jag satt ensam hemma i trädgården - faktiskt skönt. Mina barn är stora och inte beroende av mig längre, så att stänga en fredag är helt OK (men skönt att det blir typ var 8 vecka ändå och ÄNNU SKÖNARE ATT SKUTA KL 13 varannan fredag(

På tal om jobb. Vi har det så bra på min förskola att vi har en kvinna i köket som fixar allt med frukost, lunch och mellan mål. Så bra. Hon gör tom färdiga och funa smörgåsar till mellanmål. Ibland gör hon egna tallrikar till varje barn. De äter grönsaker, frukt och grovt bröd som det vore godis. Se så fina mellanmål vi fått i veckan:



Nu har jag semester i 9 dagar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar