15 aug. 2015

Fredagskväll vid havet / ångest

Igår efter jobbet åkte barnen och jag till västkusten. Underbara Gullbrannagården mellan Halmstad och Laholm. Husvagnen väntade på oss. I två veckor har den stått tom. Årets två finaste sommarveckor men så kan det bli ibland.

Jag fick något som liknade ångest när vi kom hit. På riktigt ont i magen och bröstet av sorg. Ledsenhet över att det var så tomt här. Glasskiosken är stängd för säsongen. Grillmenyn i restaurangen såldes inte längre. Sommaren är slut kändes det som. Det visste jag egentligen. Jag har jobbat i två veckor och jag trivs toppen på det nya jobbet MEN VART TOG SOMMAREN VÄGEN.

Det gick så fort. Det var så mycket jag ville göra. Ikväll får jag sätta mig och skriva ner vad vi faktiskt hann med så känns det nog bättre, kanske. För vi har gjort massor och haft en riktigt bra sommar.

Lycka är i alla fall att Sofie följde med hit i helgen. Vi tillbringade fredagskvällen på den vackra stranden. Sedan spelade vi kort och hade det mysigt i förtältet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar