29 aug. 2015

Firat 10 år med blogg - på Liseberg

I dag har jag 10-års jubileum med min blogg och det "firade" jag på Liseberg med tusentals andra. Så mycket folk!!! Vi köpte årsentré i våras eftersom två av döttrarna bor i Göteborg nu. Inte ens under Gothia cup var det så mycket folk som idag. Kanske på grund av Mix megapol festivalen?

Josef och jag åkte med i bussen med tonåringar från Fjällstugan och Immanuelskyrkan. Så smidigt att inte behöva köra till Göteborg och leta parkering. Sist jag körde till Göteborg fick jag känning av både magsår och panikångest, samt parkeringsböter.

I dag lyckades jag bara med att tappa min enda bilnyckeln under Helix OCH FÅ TILLBAKA den. Inte illa!

Trots jättelånga köer han vi åka Helix, Flumride, Balder, slänggungan, snurrbåtarna, radiobilarna flera gånger och sagoslottet. Vi gick även i spökhuset Gasten eftersom Josef plötsligt blivit 140 cm lång under sommaren. Så rädd han var :) Jag gapskrattade och tyckte det var riktigt löjligt. Utklädda spöket är inget som skrämmer mig.

Helix däremot är min favorit! Den är ju helt underbar. Och kanonen är en annan favorit som vi tyvärr inte hann med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar