28 maj 2015

Vikt & bibliotek Vilken skatt!

Sista dagarna har jag flera gånger fått säga min längd och vikt, högt, inför en okänd människa. Det är något som för ett år sedan gav mig något som liknande ångest (tror jag). Nu känns det helt OK nästa roligt. Även om jag fortfarande är lite överviktig till min korta längd så känner jag mig glad och nöjd, åtminstone över min vikt. Man får tänka positivt i kaoset även om det är svårt ibland. 
Josef och jag har varit på biblioteket. Vilken lycka och vilken skatt det är med alla de böckerna man kan låna helt gratis. Så bra! Den största skatten är så klart min son som så gärna läser böcker :) Josef lånade en bok om Lego och två böcker av Widmark om Nellie Rapp. Sen lånade han ett spel till Nintendo Wii också. 

Jag lånade den här högen. Den översta har jag redan läst ut och den rekommenderar jag verkligen om du brukar skriva listor....och göra allt i sista minuten. Om du gillar att ha ordning omkring dig, men inte riktigt kommer tillrätta med högarna.

I går hade vi läskväll och åt av den goda frukten en av mina vänner hade med till mig. Frukt är verkligen godis :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar