15 maj 2015

Sonen tonåring! Skild förälder suger

I dag fyller min förstfödde son 13 år. Hur gick det till? Denna söta, glada treåring fyller 13 år idag. 13! 


Jag är mamma till en tonårsson. Jag har bara erfarenhet av tre tonårsflickor innan och det gick bra (pust). Så det ska nog funka med en tonårspojke med. Bara man är tydlig och vågar vara förälder och inte bara kompis så brukar det gå bra. Grattis underbara Adam på din födelsedag. 

Du är en fin kille på alla sätt! Så empatisk i alla lägen.

En ny cykel fick han av sin pappa och mig en blå Scott:


Tyvärr träffar jag inte sonen på hans födelsedag och det gör ont i hjärtat. Det är nackdelen med att vara skild förälder... Det var pappans dag idag. Åtta dygn (4*2) i månaden är jag utan mina äldre barn. Varannan onsdag - söndag är de hos sin pappa och jag lider verkligen varje gång. När det som idag, är en födelsedag, är det fruktansvärt.

Jag har tillbringat dagen med Lillsonen. Promenerat till havet, varit med på båtrace och grillat. En underbar och solig dag men gråten bränner ändå lite bakom ögonlocken. På söndag får jag fira 13-åringen!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar