19 maj 2015

Kommentar om min VIKT och bilder :)

Tack Sandra för fin peppande kommentar på mitt inlägg "viktminskning". Jag har före och efter bilder sparat. Det tar lite emot att lägga ut här. Jag var nöjd med mitt utseende innan viktnedgången med. Jag kände mig fin. 

Jag minns en dag i maj när min kompis Kamilla och jag var på Astrid Lindgrens värld med barnen och jag hade min älskade grå House of Lola klänning på mig.... Den kände jag mig alltid så fin i. I spegeln ser man mest sitt ansikte. Min mage var alltid som en badring. Efter fem barn och efter tvillinggraviditeten när jag var 20 år fick jag delade magmuskler, så "väller" magen ut.  Så här såg jag ut då i maj förra året:


Hittade en bild från december när jag gått ner en hel del men fortfarande har en rejäl mage. Inte konstigt mina knän är utslitna.

Och sista bilden tagen i april. Ser lite trött ut och det var jag. Magen är borta och jag har inte ont i knäna. Jag ser att mina nyckelben syns vilket de aldrig gjort tidigare.

Jag har lite kvar att gå ner, några kg bara, för att hamna på översta normalvikt som hela tiden varit mitt mål. Men jag känner mig egentligen nöjd. Jag tränar flera gånger i veckan, jag kan jobba heltid och jag har inte ont. Jag orkar så mycket mer än när jag hade BMI 40. 

Min svägerska och jag har gått ner 65 kg tillsammans. Skillnad?

Att kunna köpa kläder stl S och M och stl 38 i jeans är otroligt! Jag kan jogga som jag inte gjort sen jag var 20 år. 

Jag har inte ont någonstans!




2 kommentarer:

  1. Imponerande! Jag försöker gå ner, men går inte lika lätt som det verkar ha gjort dig

    SvaraRadera
  2. inte alla blir snyggare av att gå ner i vikt

    SvaraRadera