11 mars 2015

Imponerad och lönesamtal

I kväll igen sitter Adam och jag framför Biggest looser. Det är det enda jag ser på TV just nu, annars tycker jag TV är en riktig tidstjuv och jag läser hellre en bok. Men jag blir så imponerad av de som tävlar i BL. Vilka prestationer! Adam är just nu så intresserad av träning och kost. Härligt! Jag älskar våra träningstunder tillsammans på gymmet.

Men att gå ner i vikt är en färskvara ... Jag har gått ner 30 kg och nu gäller det att hålla det och fortsätta med de sunda vanorna och träningen. Det är det långsiktiga som är det svåra. Men i min värld finns inget annat än att hålla denna viktnedgång. Jag har inte vägt så här lite på 20 år. Jag tänker aldrig gå upp igen. 

------------

I dag hade jag lönesamtal på arbetet. Jag kände mig upplyft, inspirerad och glad efteråt. Jag har verkligen världens bästa yrke :) 


Efter jobbet åkte jag, Josef, Adam och Josefs kompis Alice ner till "gänget" i Pingstkyrkan. Middagen stod där och väntade :) Alice och Josef var kvar på miniandakt och grupp medan Adam och jag åkte till pappa och hälsade på. Han blev så glad när vi kom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar