29 mars 2015

4 år sen Linda dog

Min favoritbild av Linda och min nyfödda Josef. Frisk och pigga glada ögon som jag minns henne helt enkelt.


Idag är det 4 år sen Linda dog. Ca 5,5 år sen jag hämtade sonen på fritids och jag fick det där telefonsamtalet, från Linda. Det var inflammatorisk bröstcancer jag hade, sa hon :( Men det är klart det går behandla, sa jag. Ja men över 90% dör, sa hon. Jag glömmer det aldrig! Men då trodde jag hon skulle bli frisk. Anade hon redan då? För mig fanns det inte "på kartan" att hon skulle dö. Med en bebis i magen och en 1-åring och en 10-åring hemma borde man inte kunna få ett cancer besked.

Drygt  1,5 år senare hon drog sina sista andetag i rummet på onkologen omgiven av så mycket kärlek från oss vänner och familj . Linda <3 som lärde mig så mycket om vänskap, fotografering, katter och ödmjukhet. Hon lärde mig också om att bära smärta och om 
döden.

Vi vänner och familj såg Linda kämpa och hundratusentals läste hennes blogg. Ödmjukhet och kärlek förmedlade hon alltid.

Idag tänker jag på hennes mamma, pappa, man, söner och övrig familj. Hennes bästa vän Magdalena och andra vänner som stod henne nära.

Möhippa för Linda. Då med cancer på många ställen i kroppen som inte går bota. Glädje var det! Men även sorgen lurade i medvetandet då.


Varför...

Jag är glad att jag vet att vi ses igen.

Jag gläds åt livet. Varje dag med min stora bullriga familj, arbete och fritid. 

Fånga dagen! Vi vet inget om i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar