28 feb. 2015

Sovmorgon

Härliga sovmorgon!

Än så länge är bara jag, Josef och Sofie  vakna. Josef står i duschen Sofie är på caféet och jobbar och jag dricker Nespresso med mjölkskum. Härliga lördag (utan innebandyträning kl 8:30 eftersom idrottshuset var uthyrt) Jag kunde inte sova så länge, men så skönt att ligga kvar och kunna läsa lite och framför allt att inte behöva skynda sig iväg. 

Det är så otroligt skönt att vakna för att jag är utsövd och inte för att knäna värker. Mina knän gör nästan aldrig ont längre  och det är fantastiskt. För ett år sen hade jag så ont att jag grät nästan varje dag, när jag var ensam hemma. Nu gör det bara ont när jag sitter på golvet och om jag rör mig snabbt i sidled samtidigt som jag bär något. Fantastiskt!

Så att min förkylning inte riktigt släpper taget är ett litet problem i sammanhanget. Man får perspektiv av motgångar men det visste jag ju sen innan. Nu efter en vitaminsmoothie, Näspray och kaffe känns förkylningen ändå helt OK.

Nu ska jag duscha och se vad denna soliga dag har att erbjuda.


Bild från när jag gick hem från jobbet igår. Underbara vårsol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar