14 feb. 2015

Något som försvinner

Härlig fredag och lite tid att umgås med Sofie, som varit hemma i veckan, när vi varit i väg. Hennes önskemål var att gå till modern nails och fixa naglarna. Men så klart gjorde vi det ;) Mina blev rosaglittriga och hennes silverglittriga.

Att fixa naglarna är starkt beroende framkallande så har du inte provat - avstå! Jag har absolut inte ett yrke där man behöver snygga naglar och kan inte ha dem längre än min naturliga längd och ändå är det så roligt att ha jämna fina naglar. Kallas fåfänga!? Och som sagt ett beroende.

Efter nagelfixet gick vi på Chili thai och åt enligt Josef och Sofies önskemål. Jag gillar annars nya Rose garden. Där är det super fräscht och de har dumplings och sushi i buffén med.

Senare var jag med Christina på Nordic Wellnes Altantis och tränade Body Pump. En för mig helt ny erfarenhet. Jag höll på att svimma när jag kom in och såg skivstång och olika vikter vid varje plats. Jisses! Mina armar ben och rygg fick sig en rejäl omgång. Men det var faktiskt roligt. Efter det gick vi en stund på gåbandet. Jag är väldigt sugen på att komna igång ordentligt med träningen nu. Men med jobb till 16/17 varje dag och barnens aktiviteter så krävs det planering för att få in passen. Morgonen innan jobbet finns ju men jag är inte jättepigg på det. Adam och jag gymtränar tillsammans, men sen är det roligt att få in två pass för egen del också.

Jag köpte nya träningskläder i början på januari och igår såg jag i spegeln på salen att min tröja är alldeles för stor. I takt med att jag går ner i vikt försvinner överkroppen även de delar där som man gärna vill ha kvar :)

Det bästa igår var ändå att få hämta hem Adam efter Idrelägret. En hel vecka utan min minisnarttonåring. Han var trött men jättenöjd med årets läger. Mycket bättre än förra året och många nya vänner. Jag var alldeles glad i hjärtat när jag la mig efter vår sena tacomiddag.

Underbar dag!





2 kommentarer:

  1. Det att om de delar som gärna fick stanna försvinner. . Händer vid löpning också. Känslan när man köper stl 70 A och den är för stor! 😯

    SvaraRadera
  2. Jag får snart också köpa A tror jag Haft C innan

    SvaraRadera