22 jan. 2015

Kramens dag

I går var det kramens dag. Ja, bättre än kanelbullens eller kladdkakans dag tycker jag. Då man vill uppmuntra till att baka och fika mitt i veckan.


Jag kramades inte mer än vanligt. Har ett fantastisk yrke där jag får kramar av underbara små människor varje dag. Och mina barn hemma kramas också gärna fortfarande fast de börjar bli stora.

I dag är det en vanlig torsdag men den 24/1, på lördag, är det tydligen frufriddagen. Ha så bra!

 "Frufridagen infaller den 24 januari varje år och introducerades i början av 50-talet av tv-legenden Lennart Hyland. På frufridagen är det männen som ska göra allt ”kvinnogöra”, männen ska denna dagen laga mat, tvätta och så vidare vilket på 1950-talet främst sköttes av kvinnor."

Fast min man gör detta lika mycket som mig.....

På temadagar.se kan du läsa om de olika dagarna och välja vilka du vill fira.

Att fira och föra vardagen till en fest på ett enkelt sätt är inte dumt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar