25 jan. 2015

Finlunch

Lördag innebär tidig morgon eftersom sonen tränar innebandy kl 8;30-10;00 varje lördag. Mannen jobbar var tredje lördag så jag fick åka till idrottshuset och titta på den lilla älsklingen en stund.

I somras hörde jag Magnus Hedman föreläsa på Gulbrannagården. Så bra! Han sa bl a att ingen kan se när ett barn är under 10 år om de kommer bli riktigt bra i en sport, eller inte, och att gallringen sker för tidigt. Min son tycker innebandy är roligt! Idolen är nog storebror som spelar i A-laget. Men min son är långt i från bäst och inte bra heller knappt, MEN han tycker det är roligt, och då tar jag till mig Magnus Hedmans ord. Så länge han tycker det är kul får han spela även om det är kl 8:30 på lördag morgonen!

Efter dusch och en smoothie med banan, hallon och blåbär fick jag ett sms med lunch inbjudan till min vän Christina. Tack! Torskrygg med äggsmör, blomkålsmos och potatismos. Hur gott som helst! Och mysigt med en pratstund över en kopp kaffe efter medan barnen lekte i snön. Så härligt med goda grannar!!! Mycket smidigare än när det var ca 20 min bilväg emellan.

Sedan följde en av kompisarna med Josef hit en timme och de byggde färdigt han jätte legocreator bil med motor:


Jag älskar vårt uterum/matrum där sönerna kan bygga lego, dottern plugga och jag pyssla:


Sedan körde jag sonen till hans storasyster och hennes man i Barnarp eftersom mannen och jag skulle på HV. Vi hade tänkt att sonen skulle ned men han vill inte. Han lekte istället med denna underbart söta lilla systerdottern han har:


HV vann i förlängning mot Modo med 1-0. En riktig seg match där båda lagen spelade lika dåligt.

På kvällen åt pojkarna i familjen pizza och jag tog en blandad sallad. De har jättefin salladsbar på Dalviks pizzeria och tsastikin är så god.

(Har klarat av 14/100 pass nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar