11 jan. 2015

Egon



Stormen Egon drog förbi i går kväll/i natt. Oj vad det blåste. Jag såg filmen - The  Impossible om tsunamin i Thailand då. En hemskt gripande film och jag grät nästan oavbrutet. Jag var väldigt glad att vi har ett varmt hem när stormen slet i huset. Jag kunde knappt sova för det kändes som hela uterummet skulle flyga iväg. 

Mindes då en natt när jag var ensam med barnen i husvagnen och stormen gjorde så att förtältet hoppade upp och ner. Då var jag livrädd. En husvagn är liten mot naturens krafter... Vårt ganska nybyggda stenhus kändes ändå tryggt så jag somnade tillslut. 

I dag faller snön istället, stilla mjuka flingor men ganska intensivt. Ingen blåst alls. Skönt!

Jag har varit ute och gått en lång promenad med min vän Christina. Så skönt! Trots mycket blöt snö som bet i kinderna.

Stormen har fällt träd. Här ligger ett rätt ut i vägbanan vid Dalviks centrum:


Nu väntar storhandling med mannen på Ica Maxi. Ladda skafferi och kylskåp för första arbetsveckan utan helgdagar i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar