24 dec. 2014

Jul


Det blev jul i år med! Trots att jag inte kunna fixa hälften av vad jag brukar. Att operera sig precis innan jul är inget jag rekommenderar, men det går ju inte välja.
 
Min vän Christina som numera är min granne med, har varit så hjälpsam. Hon har gjort mina julköttbullar, griljerat min skinka, gjort julgodis och hjälp mig hämta och aktivera barn (Leos lekland bl a) och gett dem middag. Jag är så tacksam för hjälpen.

I går kom Emma och Sandra hem och de tillsammans med Sofie fixade det sista av julmaten och bakade biscotti med choklad i. Jag och mannen och alla fem barnen åt julmat tillsammans eftersom Sandra jobbar juldagen och annandagen.


Vi var nere hos min pappa en stund och han fick julblommor, julklappar och choklad.
Fick ta kort på alla fem barnen och honom:

Jag är rik!

I går kom en fd kollega förbi och överaskade med en julblomma och omtanke. En trevlig pratstund i soffan precis innan jul. Jag blev så glad! 

Nu är det julaftonsmorgon och jag vaknade först och hann tända ljusen nere innan lillsonen kom tassande ner för trappan och skulle titta i strumpan. Nu är de andra också vakna och vi ska äta risgrynsgröt till frukost. 


Jag önskar Er alla en riktigt God jul! Tänk på att det viktiga är att umgås med nära och kära. Inte hur många paket du köpt/får. Lugn och ro och julfrid hoppas jag du får.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar