30 dec. 2014

Årets sista ...

Godmorgon!
Jag är vaken tidigt idag och det är tur för min man hade glömt ställa klockan... Så tack vare mig kommer han i tid till jobbet. bra där!
 
I dag är år 2014s sista vardag... Ja, för imorgon är det Nyårsafton och på torsdag hälsar vi det nya året välkommen! År 2015!
2015, vad ska du föra med dig? 

År 2014 har varit ett ganska jobbigt år för mig, med pappa dom blev sjuk och inte kunde bo hemma mer och mina knän (och höfter) som har gjort ONT. Slutet med operation precis innan jul - inte kul men men. Men året har också innehållit massa glädje så klart! Min familj gör mig lycklig varje dag!

Jag hoppas på ett glädjefyllt kommande år utan sjukdom och smärta. Året 2015 börjar med roligheter. Examination för min dotter i Växjö när hon tar socionomexamen :)
 
Vad har ni för planer för Nyårsafton? Brukar ni fira med skumpa, pompa och ståt? Själv firar jag helst i goda vänners lag med god mat och många skratt! Ja, självklart med en liten skål eller två också, i Pommac. I år blir det med goda vännerna som så praktiskt flyttat in i grannhuset.

Vi brukar inte skjuta nyårsraketer (det finns så många andra som gärna lägger tusentals kronor på det) men vi går ut och tittar vid 12-slaget när himlen lyses upp omkring oss. 

Nyårslöften brukar jag dock hoppa över, de håller man aldrig ändå...

År 2015 ska i alla fall vara ett sockerfritt år då jag inte sitter fast i sockrets grepp och det ska innehålla mycket träning - hela året. Inte ett nyårslöfte utan en förhoppning.

Har ni nyårslöften så här årets sista vardag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar