18 nov. 2014

Vardag.

Så var tisdagen och andra vardagen i veckan slut. Onsdag i morgon och arbetsveckans "mitt" redan. Det är mörkt när vi äter frukost och mörkt när vi kommer hem efter skola och fritids. Lite trist. Jag tror jag tar fram adventsstjärnorna snart så det blir lite ljusare.

 I dag har mannen varit ledig. Han har plockat ner studsmattan för vintern. I morgon har Adam och Josef studiedag och jag börjar lite senare. Ikväll köpte jag saffran, jäst och kesella ifall vi blir sugna på att baka Lussekatter på morgonen. En pepparkaksdeg ska det också bli.

Ikväll var jag först på ett samverkansmöte för hem och skola. Intressant. Jag tycker det är viktigt att engagera sig om man orkar och vill. Barnen är stor del av sin vakna tid i skolan. Jag var bara med en timme. Sedan gick jag vidare till "förstaadventskörsövning" på Fjällstugan. Det ger lite begynnande julstämning! Jag kommer inte kunna vara med på julkonserter i år eftersom jag är nyopererad då men sjunga första advent kan jag.

Nu ikväll somnar jag ovaggad har jag en känsla av. Ingen TV för mig utan lite dagboksskrivning och läsning. 

GOD NATT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar