20 nov. 2014

Små barn små bekymmer....

Stora barn stora bekymmer,  är ett sånt där talesätt. Trots att jag är fembarnsmamman skriver jag inte så mycket om barnbekymmer. Dels är det nog för att mina barn "börjar" bli större och det är inte så mycket bekymmer tycker jag. Jag bodde själv i drygt tre år med eb bebis, en sexåring och två som började högstadiet. Då bloggade jag inte än och det är nog bra ;) När Josef var bebis bloggade jag en del om sömnbrist, svinkoppor, skorv och småbarnsproblem.


Ni har vi ett bekymmer! Ett av mina barn ha besvärliga vårtor. Några på tårna och uppepå foten och en hel hög samlade runt nahelbanden på tummarna. Det har suttit i flera år och de på tummarna har växt mycket. Barnet vill inte ha de på händerna för de syns i skolan. Vad gör man ? Har provat det mesta. Nu ska vi se om det blir "frysning" som en av mina vuxna fick göra.

Mer hyacinter hemma! Det är så vackert och luktar så gott när man kommer hem från jobbet.



1 kommentar:

  1. Det finns frysning av vårtor som man kan köpa på Apoteket och göra själv om ni inte vill gå iväg med det. Funkade bra på mina barn. Christina

    SvaraRadera