29 nov. 2014

Pizzabullar

Mina barn älskar pizzabullar och det är smidigt att göra. Eftersom degen är med bakpulver behöver den inte jäsa. Lätt som en plätt och mycket bättre att ha med på utflykten än vanlig kanelbullar.


Du behöver:
10 dl  vetemjöl
3 tsk  bakpulver 
1 tsk  salt
125 gram  
4 dl  mjölk
Gör så här:

Ca 20 bullar

1. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål.
2. Klicka i smöret och finfördela det i mjölet. Tillsätt sist mjölken och
arbeta snabbt ihop en deg.
3. Kavla ut degen på mjölat bakbord och bred på tacotomatsås. Fördela
skinkan och osten jämnt över degen. Avsluta med lite grovmalen svartpeppar eller oregano.
4. Rulla ihop och skär i 20 bitar.
5. Lägg på bakplåtspapper ( eller Ställ i pappersformar) och grädda mitt i ugnen i 200 grader 20 minuter.

Klart!






3 kommentarer:

  1. Skulle inte Du gå ner i vikt...?

    SvaraRadera
  2. Hej du anonyme... Eller du tror ju det i alla fall ;) Jag har gått ner 13 kg på 2,5 månad. Jag bakar utan att äta det själv. Jag har viljan och envisheten till det.

    SvaraRadera