2 juni 2014

Juni


Så är juni här. Den första sommarmånaden. En månad med många förväntningar. Sol värme och ljumma kvällar förväntar vi oss. För mig är också läkarbesöket på ortopeden något jag väntat på. Hoppas på hjälp och att bli återställd snabbt. Helst bums!

I dag kan jag knappt gå. Känner mig som ett påkört djur (på tal pm det såg vi en älg bredvid vägen igår). Att gå på Legoland var inte bra. Det visste jag men vad gör man inte för barnen...

I dag satt jag i skuggan och läste när barnem var i skolan. Slängde ett öga på väder appen för i morgon:

Insåg att jag borde ta tillvara på det fina vädret i eftermiddag, nu när jag faktiskt har möjlighet, så jag packade badkläder och hämtade dem vid skolan.
     
            Carpe diem!

Nu är vi på attarpsbadet. De badar och jag sitter på en solsäng. Jag väljer att tänka positivt, fast det gör ont. Solen skiner... I morn har säkert "farbror doktorn" (men det kan lika väl vara en "tant"!?!) en lösning....

            Carpe diem!




1 kommentar:

  1. Lycka till i morgon , vet precis hur det är på ortopeden efter tre operationer med lååååång sjukskrivning både före och efter.Det där med att tänka positivt och att inte oroa sig hjälper alltid . Gör man inte det riskerar man att få uppleva det negativa , otäcka två gånger sa alltid min kloka mamma :-) Det tänker jag alltid på när livet eller hälsan inte är bra. Eller lite som man alltid fått lära sig på alla ledarskapsövningar på jobbet ....för varje negativ sak måste det till tio positiva och tänker man efter är det inte så svårt att hitta .Stor kram Bittan

    SvaraRadera