5 juni 2014

Flytt

Min pappa har flyttat från rehab till äldreboende. I tisdags slet min man och min dotter Zandra hela dagen med att bära möbler och kartonger. Tack gode Gud att de inte är så skröpliga som mig. Men de var helt slut sen.

I går åkte pappa färdtjänst från rehab till sitt nya hem. (Jag åkte med.) Mycket förvirrad och han kändes inte riktigt "med". Men att återse sitt skrivbord och sina skinnfotöljer och TVn gjorde honom glad.

Men så sorgligt det är att bli gammal och hamna i rullstol ..... Jag hade riktigt svårt att ha leendet påkopplat i går. Men vad gör man, det är som det är....Förvirringen hos pappa är värst Att inte kunna ringa, sätta på TVn och efter att ha pratat om larmknappen på armen så frågar han: vilket nummer han ska ringa när han vill att "socialen" ska komna och hjälpa honom till toa eller hur han svarar i porttelefonen (som han inte har nån). Suck. Stark och glad inför pappa men så ledsen i själen.

En jobbig dag MEN år 1 på Hisingstorpsskolan ca 70 barn, hade djurkonsert för föräldrarna. Min sötnos var kanin:

 
Lägger inte ut bild på alla med hänsyn till de andra barnen men jag har om nån "behörig" vill se. Film också. Hur söta som helst var alla katter, hundar, älgar, tigrar ormar, kaniner, möss och allt vad de fantasifulla barnen (föräldrarna !?) klätt ut sig till.

Underbart! Och vilken personal som övat in allt detta med barnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar