2 maj 2014

Tack för kommentarer

Den sista tiden har jag fått kommentarer på bloggen igen. Så roligt! När jag började blogga 2005 och några år framåt var bloggar stort. Då äfanns inte Facebook och Instagram och man kommunicerade via bloggarna. Idag är det "ute" man skriver i Facebookchatten eller på Instagram. Men så roligt att få positiva kommentarer här på bloggen  :)
(Du undersköterska TACK! Min pappa har fått plats på Kristinedal som vi inte vet något om men det blir nog bra...)

Jag har funderarat mycket på varför jag bloggar. Sista åren har bloggen blivit lite "platt". Jag har blivit försiktigare med att skrivs om mina åsikter och gå på djupet. Jag vet att människor jag har en proffesionell relation till läser....och då vill jag inte babbla på om en dålig dag, bra hudkräm eller annat trivialt. Jo ibland men jag tänker efter först ;!

- inte så öppenhjärtigt längre, sa en vän.

Att jag fortsätter blogga är för att det är så roligt att kunna gå tillbaka och läsa flera år senare. Att kunna se bilder från "förr" (9 år är väl förr?) Att söka i bloggens sökruta om man funderar på när var vi där och gjorde det.
Sen är det ett sätt för släkten i Skåne, på Gotland och på andra platser att hänga med.

Men framför allt är det för min egen skull. Ett slags dagbok utan att vara privat. Personlig kan jag vara men inte privat. Gillar man inte det jag skriver kan man läsa nån annanstans ;)

I morse vaknade jag och lillsonen i husvagnen ca 8:30. Strålande sol! 


Vi kom hit igår ensamma eftersom mannen jobbar fredag och lördag och de stora barnen går i skolan. Josef har studiedag och jag är ju sjukskriven (vilket förhatligt ord!!! Så trött på det! Ortopedtid om en månad!! En månad känns som en evighet! Ge mig min rörlighet, mitt jobb och mina pengar tillbaka Oups! Litet personligt utbrott...)

Kvällsmiddag med mjölk och ett glas rosé och sen ett riktigt roligt Disney monopolspel. Sen såg vi på en tecknad film och läste högs länge ut barnens bibel. Sen sov lillsonen gott och jag såg på debatt om fredagsmys/träningshysteri.



Nu har vi ätit frukost, jag har diskat och satt mig i solstolen iförd en av Benidormsolklänningarna och solskyddsfaktor 30. 

Ha en bra dag!! 



3 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Det var jag som skrev till dig angående din pappa och berättade för dig om min pappa som gick bort ganska nyligen.Vad roligt att höra att din pappa har fått en plats på Kristinedal! Det kommer att bli jättebra för din pappa och även er anhöriga! Jag förstår verkligen att det är svårt att vara anhörig när det händer ens förälder något. Men jag lovar dig Maria att han kommer att få det bra och er vid hans sida så kommer det verkligen att gå bra! Han vet att ni kommer och hälsar på honom hela tiden! Jag förstår att det är svårt som anhörig att se sin förälder på ett boende, det tyckte jag med men jag tänkte på att han får den bästa vård han behöver och allt finns där för honom och han har folk runt omkring sig hela tiden! Jag önskar honom och dig och din familj lycka till! Tack ännu en gång för en underbar blogg Maria! Det är verkligen så roligt att få läsa det du skriver om dig och din vardag! Många kramar!

    SvaraRadera
  2. hej är det dax för knäop nu el ?

    SvaraRadera