3 apr. 2014

Härligt att umgås!

tisdagskväll var jag och mina arbetskamrater hembjudna till min chef. Det började med en lång promenad i kvällssolen men då satt jag och två kollegor vid vid den tända braskaminen och pratade. När de andra kom tillbaka åt vi gott och pratade. Jag blev bjuden på rn fantastiskt god räksallad. Det var så trevligt och kl blev över 22.30 innan vi var hemma. 

Jag saknar verkligen min förskola, barnen och arbetskamraterna! Att göra en insats och att få betyda något i barnens vardag. Jag blir alldeles matt när jag tänker på att jag KANSKE måste opereras för att klara mitt arbete igen. Jag älskar det jag gör och vill inte vara utan det! Min vikt är ett bekymmer för mina knän och nu är jag ÄNTLIGEN på banan igen efter en långvarig "sockermissbrukssvacka". Jag tror att om jag lyfter av 20 kg belastning från knäna är artrosen nog inte ett problem på 10 år till... Kanske kan jag få sprutor i knäna som hjälper också. Jag väntar på behandling helt enkelt...

Ännu mer att umgås med nära och kära var det igår. Då umgicks jag med mina två äldsta flickor, Emma och Sandra, hela dagen. Vi hade fantastiskt roligt! Tänk att de fina, unga, vuxna kvinnorna kommer från mig. Otroligt vad rik jag är. Synd att Sofie var i skolan. Hon blir 18 år i sommar och är mogen och ansvarsfull som en vuxen, nästan 😉.

På kvällen var mannen, jag och alla barnen hos min pappa på rehab och nu har han sin egen TV fungerande på sitt rum. Viktigt för en snart 81 årig man som längtar hem.

Ikväll ska jag också umgås med vänner. Jag ska ha house of lola visning här. Vi blir nog bara 5 stycken så vill nån komma finns det plats. Att städa och plocka funkar inte så det får vara som det är helt enkelt. Jag har så svårt att låta det vara men så får det bli idag.

Ha en bra torsdag alla där ute som för något meningsfullt!


1 kommentar:

  1. Då ses vi ikväll! Tänk inte på pocket, att umgås och kolla fina kläder är ju ändå det viktigaste ikväll. 😊 Ber för dig och ditt knä. Kram!

    SvaraRadera