11 mars 2014

Tid

Egentligen går tiden inte fort eller långsamt... En dag är alltid en en dag, men vi kan uppleva den olika. En dag med "bara vara" känns annorlunda än en lika lång dag fylld av ännu inte slutförda 
uppgifter och en massa måste. 

Tiden är en färskvara som vi inte kan spara för framtida bruk. Där emot kan vi, genom att använda tiden för det som känns meningsfullt för oss, bygga upp en samling ab upplevelser som vi kan glädjas av flera gånger  - både i stunden och den dag vi tar oss tid att se tillbaka och minas.

Hur vi upplever och använder tiden är = vårt liv. 



Tänk på det klassiska att det är dom att få 86 400 kr insatt på kontot vid midnatt och vid nästa midnatt försvinner de kr du inte använt men du får nya 86 400 kr.  Men det är inte pengar du får utan sekunder. Tiden går. Gör något bra av den. Efter dina förutsättningar just nu.

 Jag läser, pysslar med fotoalbum, gör sjukgymnastövningar och nu ska jag sätta mig ute på altanenen stund och försöka plantera fast jag inte kan sitta på knä eller böja mig.


Man får göra det bästa av tiden :) Den är dyrbar och går inte spara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar